HTML

Az élet Hurghadán

Friss topikok

  • zoleee76: Nagyon jól sikerült a beszámoló, bár még hosszú-hosszú oldalakon keresztül lehetne írni mi is tört... (2011.10.16. 17:18) Bali túra haladóknak
  • házisárkány: Sokat gondoltam rátok az elmúlt napokban, örülök, hogy épségben hazaértetek. Remélem, mielőbb mego... (2011.02.05. 19:25) Úton hazafelé
  • gomboc-artur: és hol voltak a tankok ? a (2011.02.02. 17:10) Egyiptomi események, ahogy mi láttuk
  • csongor1: Kedves All Club! Igazából nem tudom, hol kezdjem, de életem egyik legszebb nyaralását köszönhetem... (2010.05.14. 12:17) Judy bejelentkezik
  • Mam: No, kislányom, ha szeretnéd, hogy én is nyugodtan és csodálattal ereszkedjek a mélybe, ahol alatta... (2009.05.26. 22:10) Irány észak - 2. rész

Linkblog

2009.05.24. 22:08 Judy DugongClub

Irány észak - 2. rész

A következő reggelen kicsit könnyebben ment már az ébredés, és izgatott is voltam, hogy milyen arcát mutatja nekünk kicsivel napkelte után a Thistlegorm. A másik hajó búvárai már beugrottak amikor mi briefingelni kezdtünk, így ismételten jó esélyünk volt rá, hogy magunkban leszünk. A csapat két részre oszlott, mert voltak akik nem szerettek volna beúszni. Velük én maradtam, és nagyon vártam azt a percet, amikor mindenki elindul felfelé, és mi kötéllekötés címszó alatt szabadon garázdálkodhatunk. Ez a pillanat is eljött. Elúsztunk a három, egymáson fekvő krokodilhal mellett, és a hajó tatja felé vettük az irányt, ahol a lőszereket tárolták. Nagyon bátor lehetett az a kedves búvártárs, aki az egyik töltényt letisztogatta és ezáltal most tisztán olvasható rajta a felirat. Elkötöttük a hátsó kötelet, majd irány a roncs belseje. Végigjártuk az autó és motorszállítmányokat, majd ismét a fedélzeten voltunk. Itt olyan pazar látványban volt részünk, ami kapcsán kezdtem sejteni, hogy ez a kora reggeli merülésesdi igencsak megéri. A hajót ugyanis denevérhal, tonhal, makréla és holdhal rajok vették körbe. Amerre csak forgattam a fejem nagy ámulatomban, mindenhol kisebb, nagyobb halak úszkáltak, és én nem akartam hinni a szememnek. Ez ilyen is lehet? :) Lekötöttük a maradék két kötelet, és emelkedés közben még vissza-vissza pillantottunk a mélyben fekvő óriásra.

A reggelit követően folytattuk utunkat a Sinai-félsziget irányába és a héten első alkalommal levettem a pulcsimat, mert végre valahára elállt a szél és a nap is kisütött. Útközben még két megállót tartottunk, egyet Small Crack-nél, ahol egy kellemes áramlati merülést hajtottunk végre, melynek végén egy sekély csatornán kell keresztülúszni és úgy érezhetjük, mintha egy lágykorallokkal, csőlakó angolnákkal és rájákkal telipakolt akváriumban merülnénk. Harmadik merülésünk színhelye Beacon Rock volt, ahol a Dunraven roncs található, amelyen már elég szépen megtelepedtek a különböző korallok. Mivel elég sok időt tölttünk már aznap a vízben inkább csak felülről körbeúszkáltuk a fejjel lefelé elhelyezkedő hajót. Éjszakára az Alternatives zátonyegyüttesnél pihentünk meg, ahol korábban, még kezdő búvár koromban már jártam. A hajó orrában ücsörögve néztük a lenyugvó napot és a távolban felsejlő hegyek körvonala eszembe juttatott egy régi, szőke szerelmet, aki miatt annyit jártam ide. Milyen balga tud lenni az ember lánya… Végre besötétedett, és újra bevizezhettük magunkat. Persze az éveknek, no meg a sötétnek köszönhetően semmire nem emlékeztem a helyből, de látnivalóval teli merülésben volt részünk. Rengeteg rákot, tengeri csillagot és korallpusztító tövises koronás csillagot találtunk, de a 60. perc környékén ismét elkezdtem fázni, így a hajó felé vettük az irányt, ahol egy mini kalamárit fedeztünk fel. Hányszor elmondtam már briefingben, hogy figyeljünk arra, hogy mikor kapcsoljuk ki és be a lámpáinkat és legyen a kezünkre erősítve…! A gondolataim még mindig a víz alatt kalandoztak és közben éppen megosztottuk merülőtársammal a frissen szerzett élményeket, így a lendületes gesztikulálás közepette egyszercsak arra lettem figyelmes, hogy hoppá, az én lámpám meg eltűnt. Szerencsére nem kellett hosszan keresgélni, hiszen éppen alattunk volt.
 
Szombaton már szinte magamtól ébredtem 6 óra környékén, úgyhogy az én csicsergő hangomra kelhetett az összes kedves vendég. Biztosan borzasztó boldogok voltak. Erre a napra két merülést terveztünk a Ras Mohammed Nemzeti Parkba, Shark & Yolanda zátonynál. Itt nem köthetnek le a hajók, úgyhogy kapitányunk amennyire csak tudott, közel ment az első zátonyhoz, kiadta a jelzést, és már ugrottunk is. Elég egyedi élmény, ahogy a kristálytiszta kékben ereszkedsz lefelé, és tudod, hogy alattad még 800 méter van. A falon végig lila és rózsaszín lágykorallok pompáztak számtalan halfajnak adva otthont, a nagy kékbe kitekintve pedig makrélák és egy óriás barracuda úszkált. Indulásunk előtt pár nappal hallottam, hogy ismét cetcápát láttak errefelé, szugeráltam is a vizet, de most ez nem jött be. Viszont egyáltalán nem voltam elkeseredve, mert azt hiszem a szafari legszebb merülésében volt részem. Ahogy a kádakból, mosdókagylókból és WC csészékből álló rakomány felé közeledtünk, megpillantottunk egy békésen úszkáló denevérhal rajt, majd ezt követően egy pipaszár hallal kötöttem közeli barátságot. Konkrétan ráült a fejemre a kis drága, ami hangos nevetésre késztetett. Második merülésünket a sekélyebb részen kezdtük, és onnan haladtunk a reggeli merülés kiindulópontja felé. Ahogy a hatalmas leszakadáshoz értünk, én megint csak néztem az óriás mélységet, majd előkaptam a fényképezőgépemet, és végre szabadon kattogtathattam egy párat. Azon merülések egyike volt ez, amikor boldogan, de mégis kicsit csalódottan érkezel a felszínre – miért kellett kijönni???
Délután már visszafelé indultunk, Abu Nuhas volt a cél. Száz ágra sütött a nap, mindenki a pár napos lemaradást próbálta behozni. A távolban már láttuk az ott tartózkodó hajókat, amikor egy bődületesen nagy teherszállító keresztezte az utunkat. Mivel nagyobb és erősebb volt nálunk, meg amúgy is ráértünk, így megvártuk amíg szép „komótosan” elhalad. Szerencsés döntés volt ez, mert időközben felbukkantak a delfinek, köztük egy félig fehér is. Tettünk velük néhány kört, aztán odébálltak, így mi is. A zátonynál található roncsok közül kettőt, a Giannis D-t és a Carnaticot készültünk megmerülni, ez utóbbit a következő nap reggelén. Klassz volt az időzítés, mert a napi hajók már elmentek valamint ismét szerencsések voltunk, mert csak egy szafari hajó volt rajtunk kívül. Ráadásul az ő búváraik másik roncsot néztek meg délután. Alapvetően nem mondanám magamat egy roncsimádónak, mint az már a korábbiakból is kiderült, de kezdem őket egyre jobban szeretni. Már nem csak egy nagy fémdarab az egész, kezdem felfedezni a bennük rejlő szépséget. A lagúnában merültünk egyet éjszaka, csak a móka kedvéért. Felejthető volt. :)
 

Következő reggel jött a nagy szerelem, a Carnatic „személyében”. Ő 140 éve pihen már a tenger fenekén, többek között nagy rakomány bor és arany volt a fedélzeten amikor elsüllyedt. A borosüvegek maradványait még itt-ott fel lehet fedezni, de aranyrudak sajnos nem csillognak sehol. Ami egykoron szemelőtt volt, azt már mind elvitték. Ami megmaradt, ahhoz mélyebbre kéne „ásni”. Ilyet meg nem teszünk, úgyhogy csak szépen békésen úszkáltunk ki-be a már-már korallzátonnyá vált roncsban és megállapítottuk, hogy milyen igaz is a mondás, miszerint ami veszteség a hajózásban, az új lehetőség és élmény a búvárkodásban. A felszínre érkezést követően elindultunk Shaab el Ergre. Ez a zátony már napi hajóval is könnyedén bejárható távolságra található Hurghadától, ami elszomorított, mert a túra végének közeledtét jelentette, másrészt viszont kellemes érzéssel is töltött el. Végre hazaérek és kicsit egyedül lehetek ha akarok. Lássuk be, akármilyen hosszú és nagy egy hajó, igazán magad sosem lehetsz. Persze el is fáradtam, amit mi sem jelez jobban, hogy hiányzott a magyar beszéd, a dánok karattyolása egyre inkább valami felismerhetetlen dialektusú némethez hasonlított, és vacsora közben sokszor azon töprengtem, hogy vajon ki fog rám főzni a következő héten? El lehet itt kényelmesedni igencsak. Amire kijössz az első merülésből, kész a reggelid, és a szobádat is rendbetették, utána kicsi szuszi a vendégekkel, merülés, majd vár a finom ebéd. Megint némi pihenés és egy újabb merülés, amit ismételt szusszanás és némi sütemény követ. Minden nap a tengerről nézed végig a naplementét és utána bogarászol egy kicsit a vízben, majd ezt követően vacsora és ha éppen úgy tartja úri kedved, akkor a csillagokat számolgathatod elalvás előtt az égen. Na igen, egy szép meséskönyvben ilyen egy szafari guide élete. A valóság azért ettől igencsak eltérő. Örülök neki, hogy részben kipróbálhattam, láttam hogyan zajlanak a dolgok, mit hogyan kell csinálni, de rájöttem, hogy nem tudnék így dolgozni, legalábbis hosszú távon. Néha, változatosságnak jól jönne, de azért szeretem minden nap végeztével a szárazföldet a lábam alatt tudni.

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://dugongclub.blog.hu/api/trackback/id/tr41141512

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mam 2009.05.26. 22:10:31

No, kislányom, ha szeretnéd, hogy én is nyugodtan és csodálattal ereszkedjek a mélybe, ahol alattam 800 m csak víz, és víz, akkor az minimum újabb 8 évedbe fog kerülni. Nekem már a 80 m is sok(k).
süti beállítások módosítása